מה הקשר בין אב לאהבה? \\ מירי שניאורסון

ארי טננבוים No Comments on מה הקשר בין אב לאהבה? \\ מירי שניאורסון

המשימה היא לעבור את המסע שלנו בשמחה – תראי איזה מסע עברו בני ישראל, איזה תלאות, לעומתו המסע שלנו הוא ממקום אחר לגמרי | על האישה שלא מצאה את זיווגה והמשפט שהרב אמר לה | מירי שניאורסון במאמר על הפרשה

13:51
30.04.24
יונת קפלן No Comments on לא לספור קלוריות: הגישה של ניקול שרון לאורח חיים בריא

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"בגיל עשרים ושתיים חזרתי בתשובה ובגיל עשרים ושש נישאתי, אבל אז לחתונה עברתי ארבע שנים ללא מסגרת. היה קשה מאד למצוא את האחד, נפגשתי עם בחורים וזה "לא היה זה". יום אחד פגשתי את הרב שלמה מן זצ"ל והוא אמר לי משפט שהצליח להניע הלאה במסע חיי: 'האם את מתפללת באמת לבית?' שאלתי מייד: 'לאיזה בית?' והרב השיב בסבלנות רבה: 'לבית של הקב״ה. את רוצה בית וגם הוא רוצה בית להאיר בו את העולם'", כך סיפרה השבוע הגברת רחל בולטון, מפתחת שיטת תעצומות, כשראיינתי אותה ברדיו.

צעירה רווקה (נו טוב, צעירה בת ארבעים ושתיים כמו מספר המסעות שבני ישראל עברו…) שזכיתי לטפל בה, החווה משבר בדרך להקמת הבית שלה סיפרה לי: ״עברתי מסע של חיפושים וכל הזמן אני בלמידה. עובדת על לעורר את הרצונות שלי״. ״כנראה שאני בכלל לא חושבת על הרצונות שלי ובטח לא מתחשבת ברצון ה׳״. ואז הוסיפה בנחישות: "אם אני אשקיע שם אראה תוצאה בבירור, זה לא שאני משקיעה בזה….״

ובאותו רגע שרגשות כמו הערכה עצמית, אומץ, פתיחות וחיבור החלו להיות אורחים קבועים בביתה ובליבה, היא הצליחה לקבוע עובדה שהיא אבן דרך משמעותית במסע: ״אני רוצה להקים בית להתחבר אל ה׳!״
משם הדרך לחתונה כבר הייתה סלולה.

אנו כבר בשבוע השני של ימי בין המצרים. בשבת יחול ראש חודש אב, שהוא האל"ף בי"ת שלנו. במילה אהבה האותיות אב מונחות בין שני ה׳. מה הקשר בין אב לאהבה? שבת פרשת מטות מסעי בראש חודש אב היא דבר שקורה אחת לשבע שנים, ובשבת זו נקרא בתורה על הסתלקותו של איש האהבה – אהרון הכהן, ״באחד לחודש החמישי״ כפי שמופיע בפרשת מסעי.

פרשת מטות-מסעי מזכירה לנו את התחנות-המסעות במדבר, ומונה ארבעים ושניים מסעות מיציאת מצרים עד ארץ ישראל. רק המסע הראשון הוציא אותנו ממצרים, אם כן, למה נכתב ״אשר יצאו ממצרים״? כדי שתמיד נזכור שה׳ היה שם עבורנו כדי להוציא אותנו מהמְצָרִים שלנו.

המשימה היא לעבור את המסע שלנו בשמחה. תראי איזה מסע עברו בני ישראל, איזה תלאות. לעומתו המסע שלנו הוא ממקום אחר לגמרי. אל השמחה נשואות עינינו כפי שהן נשואות לבית המקדש השלישי.

השמחה יכולה לשבת בתוך המחשבה שהגאולה כבר כאן, מעבר לפינה ואפשר גם אחרת.

נשים לב לפתוח את הלב הסגור, להפוך את החששות להתרגשויות. לסחוב רק את מה שצריך ולא את מה שכבד לנו. נשאיר את הסגירות והכבדות מאחור ולא נפחד במסע. נצעד בקלילות לבית המקדש בירושלים הבנויה. פשוט לטעום מהגילויים הנפלאים שמשיח עומד לגלות לנו תכף ומייד ממש.

הכותבת: מנטורית ברוח יהודית, נשיאת ארגון הנשים נפלאו"ת.



0 תגובות